REGULAMIN
WYNAJMU APARTAMENTÓW BALTICA APARTMENTS
Obowiązujący od: 01.01.2020 r.
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin sporządzony został przez firmę Baltica Apartments (ulica Aleja Niepodległości 645B, 81-855 Sopot, NIP:: 554-281-29-49), dalej zwany Regulaminem.
- Regulamin określa warunki, zgodnie z którymi dokonuje się rezerwacji obiektów noclegowych Baltica Apartments (Aleja Niepodległości 645B, 81-855 Sopot, NIP: 554-281-29-49, zamieszczonych m.in. na stronie internetowej www.baltica-apartments.pl Dokonanie rezerwacji jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień niniejszego Regulaminu oraz warunków Umowy najmu, której Regulamin jest integralną częścią.
- Umowa najmu uznana jest za zawartą z chwilą dokonania rezerwacji apartamentu.
- Podmiotami umowy jest firma Baltica Apartments oraz wynajmujący apartament (Klient, Wynajmujący). Osoby zamieszkujące apartamenty zwane są w Regulaminie Gośćmi.
- Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających w apartamentach Baltica Apartments.
§2
Zakres umowy najmu
- Umowa zawarta pomiędzy właścicielem obiektu a Gościem obejmuje tylko i wyłącznie wynajem obiektu. Koszty dojazdu, wyżywienie oraz organizacja czasu pobytu leżą w gestii klienta.
- Cena podana w e-mailu potwierdzającym rezerwację i na stronie internetowej jest ceną całkowitą wynajmu uwzględniającą wszystkie podatki, a także opłaty za media oraz sprzątanie końcowe.
§3
Rezerwacja
Rezerwacji apartamentu dokonać można na dwa sposoby:
- a) REZERWACJI ON-LINE można dokonać poprzez wypełnienie formularza rezerwacyjnegozamieszczonego na stronie internetowej baltica-apartments.pli potwierdzenie tej czynności poprzez kliknięcie przycisku „rezerwuj”.
- Klient otrzyma potwierdzenie rezerwacji na skrzynkę poczty e-mail, zawierające cenę, termin wynajmu i numer rachunku bankowego, na który zobowiązany jest dokonać wpłaty opłaty rezerwacyjnej (zadatku) w wysokości 30 % ceny najmu lub wpłaty całości kwoty. Wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi. Uiszczenie opłaty rezerwacyjnej stanowi potwierdzenie dokonania rezerwacji.
- W przypadku nieuiszczenia opłaty rezerwacyjnej w podanym terminie zamieszczonym w potwierdzeniu rezerwacji, Baltica Apartments ma prawo anulować zgłoszenie rezerwacyjne Klienta.
- Pozostała część ceny najmu staje się wymagalna z ostatnim dniem objętym rezerwacją.
- b) REZERWACJI TELEFONICZNEJ dokonać można dzwoniąc do biura Baltica Apartments pod numer (+48) 666 663 667. Po sprawdzeniu dostępności, Klientowi zostanie zaproponowany apartament. Potwierdzenie rezerwacji Klient otrzyma drogą elektroniczną w postaci e-maila. Przesłana wiadomość lub przekazana informacja spowoduje , że rezerwacja zostanie wprowadzona do bazy danych.
4. Klient otrzymuje potwierdzenie rezerwacji mailem, zawierające cenę, termin wynajmu i numer rachunku bankowego, na który zobowiązany jest dokonać wpłaty opłaty rezerwacyjnej (zadatku) w wysokości 30 % ceny najmu lub wpłaty całości kwoty. Wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi. Uiszczenie opłaty rezerwacyjnej stanowi potwierdzenie dokonania rezerwacji gwarantowanej.
5. W przypadku nieuiszczenia opłaty rezerwacyjnej, o której mowa w ust. 2 w podanym terminie zamieszczonym w potwierdzeniu rezerwacji, Baltica Apartments ma prawo anulować zgłoszenie rezerwacyjne Klienta .
6. Pozostałą cześć należności za najem apartamentu Klient wpłaca gotówką pracownikowi Baltica Apartments (Rezydentowi), lub przelewem na wskazane wcześniej konto bankowe.
§4
Zmiany rezerwacji oraz jej anulowanie
- Dla dokonania rezerwacji wymagane jest dokonanie opłaty rezerwacyjnej opisanej w § 3 ust. 1 i 5, w wymiarze 30% w terminie do 2 dni od dnia wypełnienia formularza rezerwacyjnego.
- Klient ma prawo do zmiany terminu pobytu pod warunkiem, że zmiana taka zostanie dokonana co najmniej na 60 dni przed terminem przyjazdu oraz gdy apartament jest dostępny w nowym zaproponowanym przez Klienta terminie.
- Możliwość zmiany terminu rezerwacji istnieje wyłącznie za zgodą Baltica Apartments.
- W przypadku skrócenia rezerwowanego pobytu w terminie krótszym niż 30 dni przed przyjazdem, Klient zobowiązany jest do pokrycia 100% kosztów za zarezerwowane noclegi.
§5
Długość pobytu
- W okresie sezonu wysokiego, ze względu na bardzo duże zainteresowanie apartamentami przyjmujemy rezerwacje na minimum 5 dób.
- Istnieje możliwość zarezerwowania krótszego pobytu w momencie, gdy rezerwacja jest przedłużeniem innej istniejącej rezerwacji (tzn. zgłoszona rezerwacja zaczyna się w tym samym dniu, bądź dzień później po poprzedniej rezerwacji danego apartamentu, lub jeśli kończy się w dniu kolejnej rezerwacji danego apartamentu, bądź dzień wcześniej).
§6
Przeniesienie uprawnień rezerwacyjnych
- W każdej chwili klient może przenieść bezpłatnie na inną osobę wszystkie przysługujące mu z tytułu rezerwacji uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej rezerwacji obowiązki.
- W takiej sytuacji należy niezwłocznie powiadomić firmę Baltica Apartments o zmianie rezerwującego podając dane personalne osoby, która przejmie prawa i obowiązki wynikające z umowy.
§7
Zasady zameldowania i wymeldowania
- Przyjazd Gości następuje w godzinach ustalonych z personelem Baltica Apartments. Klient zobowiązany jest do poinformowania personelu najpóźniej dzień przed przyjazdem o planowanej godzinie odbioru kluczy pod nr telefonu ( + 48 666 663 667)
- Przekazanie kluczy do apartamentu może nastąpić od godz. 15.00, a jeżeli istnieje taka możliwość, po wcześniejszym uzgodnieniu z osobą odpowiedzialną za przekazanie kluczy, można je odebrać wcześniej.
- W przypadku braku możliwości dotarcia na umówioną wcześniej godzinę Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym personel Baltica Apartments.
- W przypadku chęci zakwaterowania w godzinach nienormowanych pobierana jest jednorazowa opłata:
22:00 – 24:00 (100,00 PLN) płatne gotówką w dniu przyjazdu
po 24:00 – 05:00 następnego dnia (150,00 PLN) płatne gotówką w dniu przyjazdu
5. Klucze przekazuje Rezydent który będzie na Gości czekał pod wskazanym adresem apartamentem o ustalonej godzinie.
6. Opuszczenie apartamentu powinno nastąpić do godziny 11.00. Klient zobowiązany jest do poinformowania personelu Baltica Apartments przed wyjazdem o planowanej godzinie opuszczenia apartamentu i umówienia się na przekazanie lokalu.
7. W przypadku zaniechania którejś z wyżej wymienionych czynności, Baltica Apartments ma prawo obciążyć klienta kosztami najmu kolejnej doby.
8. W przypadku wykwaterowania przed godziną 7:00 pobierana jest jednorazowa opłata 100,00 PLN.
9. Klucze odbiera Rezydent osobiście w apartamencie w dniu wyjazdu o ustalonej z Gośćmi godzinie. Odbioru oraz zwrotu kluczy może dokonać tylko i wyłącznie osoba dokonująca rezerwacji. Osoba ta musi być pełnoletnia. Przy zameldowaniu należy okazać dowód osobisty.
10. Baltica Apartments zastrzega sobie możliwość nie wydania kluczy przez osobę do tego uprawnioną z tytuły rezerwacji, osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowujących się agresywnie, a tym samym stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla innych osób oraz mienia, osób niepełnoletnich, osób nie posiadających dowodu osobistego w dniu zameldowania.
§8
Kaucja
- Za pobyt w apartamentach Baltica Apartments pobierana jest kaucja w wysokości 600,00 PLN (lub 200 EUR), która zwracana jest w ciągu 7 dni od dnia wyjazdu Gości przelewem na rachunek bankowy Klienta. W wyjątkowych przypadkach Baltica Apartments dopuszcza możliwość zwrotu kaucji w dniu wymeldowania po odbiorze apartamentu. Klient jest zobowiązany do wpłacenia kaucji najpóźniej wraz z ostatecznym rozliczeniem za pobyt.
2. Najemca jest w pełni odpowiedzialny za zniszczenia bądź uszkodzenia wyposażenia. Kaucja ma na celu zabezpieczenie roszczeń w razie zniszczeń w apartamentach bądź w razie naruszenia niniejszego Regulaminu. W przypadku jeżeli wartość zniszczeń przekracza wysokość wpłaconej kaucjil, Klient będzie zobowiązany pokryć straty w również w pozostałym zakresie.
§9
Zasady pobytu
- Goście Baltica Apartments zobowiązują się, iż będą korzystać z apartamentów zgodnie z ich przeznaczeniem.
- Niezwłocznie po zameldowaniu Goście powinni sprawdzić wynajmowany apartament. W przypadku stwierdzenia usterek lub zniszczeń należy niezwłocznie poinformować o tym personel Baltica Apartaments . Nie zgłoszenie szkód lub nieprawidłowości może spowodować obciążenie Klienta kosztami naprawy usterek w apartamencie.
- Liczba osób mających zamieszkać w obiekcie jest ograniczona do liczby zgłoszonej w procesie rezerwacji. Jeżeli ilość osób okaże się większa niż ta podana przy rezerwacji Najemca zobowiązuje się zapłacić dodatkową karę umowną w wysokości 100,00 zł (sto złotych) za każdą dodatkową osobę na dobę. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej liczby osób w apartamencie Baltica Apartments może również odmówić wydania kluczy.
- Baltica Apartments może odmówić przyjęcia Gości, którzy podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszyli umowę lub regulamin wyrządzając szkodę w mieniu lokalu bądź też zakłócali spokój w obiekcie w którym znajduje się wynajmowany apartament, a także jeżeli Klient pozostaje lub pozostawał w znacznej zwłoce w spełnieniu zobowiązań względem Baltica Apartments.
- Klient ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę na należytą obsługę zaworów wody i urządzeń elektrycznych. Z uwagi na ochronę przeciwpożarową Goście nie mogą używać jakichkolwiek urządzeń zasilanych energią elektryczną, niestanowiących wyposażenia lokalu.
- Klient ma obowiązek pozostawić apartament w należytym porządku przed wyjazdem oraz sprawdzić czy nie pozostawił swoich dóbr.
- Klient nie może przekazywać klucza do apartamentu osobom trzecim, a osoby trzecie przebywające w apartamencie zobligowane są do jego opuszczenia do godziny 22.00.
- Goście zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania ciszy nocnej ( od 22.00 do 7.00). Przy naruszeniu ciszy nocnej lub naruszeniu powszechnie obowiązujących zasad współżycia społecznego, Baltica Apartments może wypowiedzieć zawartą umowę ze skutkiem natychmiastowym bez zachowania terminu rozwiązania umowy. W takim przypadku Baltica Apartments nie jest zobowiązana do zwrotu kwot za niewykorzystany okres najmu apartamentu.
- W czasie ciszy nocnej nie mogą przebywać w apartamencie osoby nie zgłoszone.
- W przypadku skarg innych mieszkańców na uciążliwe zachowanie Gości, Baltica Apartments zastrzega sobie prawo wypowiedzenia umowy oraz nakazania opuszczenia lokalu w trybie natychmiastowym wszystkich znajdujących się tam osób przy zachowaniu wszelkich dokonanych opłat za cały pobyt.
- W przypadku interwencji ochrony budynku lub Policji w apartamencie, Baltica Apartments obciąży Gości tego apartamentu karą w wysokości 500pln/120 euro.
- Za każde nieuzasadnione wezwanie pracowników Baltica Apartments do wynajmowanego apartamentu zostanie naliczona kwota 100,00 PLN.
- W apartamentach, na klatkach oraz w garażu obowiązuje bezwzględny zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych oraz palenia świec. W przypadku złamania zakazu personel Baltica Apartments ma prawo obciążyć Gości karą w wysokości 500pln/120 euro.
- Klient oświadcza, że apartament najęty zostanie tylko na cele mieszkalne. Klient odpowiada za zachowanie osób trzecich oraz wszelkie szkody powstałe w lokalu podczas trwania pobytu.
- Podczas wymeldowania Klient zobowiązany jest do zwrotu kluczy i ewentualnie pilota jeżeli został wydany, personelowi Baltica Apartments. W przypadku nie zwrócenia lub zgubienia kluczy (pilota) Klient zostanie obciążony opłatą w wysokości 300 zł.
- Personel Baltica Apartments przed wymeldowaniem Gości zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego lokalu. W przypadku stwierdzenia usterek powstałych podczas pobytu, Klient zobowiązany jest do usunięcia szkód lub pokrycia kosztów naprawy. Środki mające na celu pokrycie ewentualnych szkód zostaną wpłacone przez Klienta w gotówce najpóźniej w dniu wymeldowania.
- Jeżeli zniszczenia w apartamencie dokonane przez Gości uniemożliwiają wynajem, Klient dodatkowo ponosi finansową odpowiedzialność za każdy dzień wyłączony z wynajmu w kwocie 300zł/doba.
- W przypadku złamania kilku punktów z regulaminu, kary sumują się.
- W apartamentach pobyt zwierząt, jest dozwolony po uprzednim udzieleniu zgody przez Baltica Apartments i uiszczeniu opłaty dodatkowej w wysokości 100 zł za dobę za jedno zwierzę. Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za pobyt zwierzęcia oraz wynikłe szkody przez niego poczynione.
- Goście ponoszą odpowiedzialność za wynikłe przez nich usterki oraz szkody wynikające z korzystania z innych dodatkowych odpłatnych oraz nieodpłatnych atrakcji, które znajdują się na terenie obiektu w którym Klient wynajmuje apartament (np. sauna, korty tenisowe, sala fitness, place zabaw ).
- Baltica Apartments nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności powstałe podczas pobytu związane z:
- pracami budowlanymi lub wykończeniowymi jakie mogą być prowadzone na terenie obiektu, w którym usytuowany jest apartament jak i wokół niego,
- przerwaniem, z przyczyn niezależnych od Baltica Apartments, dostawy mediów (m.in. prądu, wody, c.o.),
- hałasem z nieruchomości sąsiednich.
§10
Bezpłatny pobyt dziecka do lat 5
- Pobyt w apartamencie dziecka do lat 5, które śpi wraz z osobą dorosłą (opiekunem) lub we własnym łóżku, dla którego nie wymaga się dodatkowej pościeli, jest bezpłatny.
- Na każdego opiekuna może przypadać tylko jedno dziecko, którego pobyt jest bezpłatny. W momencie, gdy liczba dzieci uprawnionych do bezpłatnego pobytu przekracza liczbę opiekunów ich pobyt automatycznie liczony jest jako pobyt odpłatny.
- Dzieci, których pobyt traktuje się jako bezpłatny nie należy uwzględniać w ogólnej liczbie osób przypadających na daną rezerwację. Konieczne jest zaznaczenie w „ uwagach” w formularzu rezerwacyjnym liczbę dzieci, których pobyt traktowany jest jako bezpłatny. Podając liczbę dzieci w formularzu rezerwacyjnym należy zaznaczyć także ich wiek.
§11
Inne dodatkowe usługi odpłatne
- Istnieje możliwość dokonania rezerwacji :
- Dostawki (łóżko polowe o wymiarach 90×200 ) 100zł/doba,
- Łóżka dziecięcego (turystyczne) 80zł – opłata jednorazowa na cały pobyt,
- Transferu z lotniska (dla 4 osób) w dwie strony – 400zł,
- Pobytu zwierzęcia – 100 zł/doba.
2. O dostępność usług dodatkowych należy pytać Baltica Apartments oraz dokonywać ich rezerwacji w momencie rezerwowania pobytu.
§12
Wystąpienie siły wyższej.
- W przypadku wystąpienia niemożliwych do przewidzenia okoliczności, których skutków nie można natychmiast zlikwidować w apartamencie zarezerwowanym, Baltica Apartments zastrzega sobie prawo zaproponowania Klientowi obiektu zastępczego podobnego do obiektu pierwotnie zarezerwowanego.
- Baltica Apartments ma prawo odstąpić od umowy, w przypadku wystąpienia zjawisk mających charakter siły wyższej. Dotyczy to również przypadków, w których bezpieczeństwo osobiste Klienta lub jego majątku, z powodów niezależnych od Baltica Apartments, nie będzie mogło być zagwarantowane.
- W opisanych okolicznościach kwoty wpłacone przez Klienta podlegają natychmiastowemu zwrotowi, z potrąceniem kwot należnych za usługi już wyświadczone.
§13
Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Baltica Apartments a Klientem jest prawo polskie.
Spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla miasta Gdynia. Nie ma to zastosowania jeżeli Klient jest konsumentem w rozumieniu ustawy kodeks cywilny.
§14
Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. “O ochronie danych osobowych” (Dz.U. Nr 133 poz. 883) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim. Akceptując Regulamin, osoba której dane mają być przetwarzane jednoznacznie godzi się na to i oświadcza, iż została poinformowana, że ma prawo do wglądu do przetwarzanych danych, a także do żądania ich usuwania.